תנורי ייבוש למעבדה

תנור ייבוש למעבדה
תנור ייבוש

מהם תנורי ייבוש למעבדה, שימושים וסוגים

תנורי ייבוש במעבדה הם כלי חיוני במסגרות מדעיות ותעשייתיות רבות. תנורים אלה נועדו להסיר לחות או חומרים נדיפים אחרים מדגימות, והם נמצאים בשימוש נרחב ביישומים כגון בדיקות חומרים, עיבוד מזון ומחקר פרמצבטי. במאמר זה נבדוק את הסוגים השונים של תנורי ייבוש במעבדה, השימושים בהם והגורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת תנור ייבוש למעבדה.

סוגי תנורי ייבוש במעבדה

תנורי ייבוש למעבדה משמשים בעיקר כדי לייבש נוזלים מדוגמאות בטמפ' ממוצעת של 105 מעלות צלזיוס
התנורים משמשים מעבדות מכל התחומים וניתן למצוא כמעט בכל מעבדה תנורי ייבוש החל מנפח של 16 ליטר ועד כ 2000 ליטרים .

תנורי ייבוש לתעשייה בשונה מתנורי מעבדה, ישנם תנורים תעשייתיים בעלי מפוח לסילוק כמות גדולה ומהירה של נוזלים אשר ניתן למצוא אותם גם בשימוש מעבדתי .

במידה וכמות הנוזלים שיש לייבש ביחס לנפח התנור גדולה, משתמשים בתנורים עם אלמנט סילוק לחות (מפוח) .אלמנט זה עוזר לסלק את הנוזלים בצורה מהירה דרך פתח שאיבה מתא התנור.

תנורי ייבוש רגילים משתמשים מובילים אוויר מחומם בתוך התנור. סוג זה של תנור מתאים ביותר ליישומים הדורשים חימום עדין וייבוש של דגימות, מכיוון שלוקח להם זמן להתחמם ולהתקרר בהשוואה לסוגים אחרים של תנורים. תנורי הובלה באמצעות כבידה הם בדרך כלל פחות יקרים מתנורי הובלה מכניים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור מעבדות קטנות או מוסדות חינוך.

תנורי מעבדה מכניים משתמשים במאוורר כדי להזרים אוויר מחומם בתוך התנור, וכתוצאה מכך חימום יעיל ואחיד יותר של דגימות. תנורים אלו אידיאליים ליישומים הדורשים חימום וייבוש מהיר ומדויק, כגון בדיקות חומרים ועיבוד תעשייתי. תנורי ייבוש מכניים זמינים גם בגדלים ותצורות שונות, מה שהופך אותם למתאימים לצרכי מעבדה שונים.

תנורי ואקום, לעומת זאת, מסירים לחות מדגימות בלחץ מופחת, וכתוצאה מכך ייבוש מהיר ויעיל יותר. תנורים אלו משמשים בדרך כלל במחקר פרמצבטי וביוטכנולוגיה לייבוש חומרים רגישים לחום או כאלה הדורשים רמות חמצן נמוכות. תנורי ואקום שימושיים גם להסרת ממסים מדגימות שלא ניתן להיחשף לטמפרטורות גבוהות.

שימושים של תנורי ייבוש במעבדה

תנורי ייבוש במעבדה נמצאים בשימוש נרחב ביישומים מדעיים ותעשייתיים רבים. הם משמשים בדרך כלל להסרת לחות או חומרים נדיפים אחרים מדגימות, מה שמאפשר ניתוח ואפיון טובים יותר. חלק מהשימושים הנפוצים ביותר של תנורי ייבוש במעבדה כוללים:

בדיקת חומרים: תנורי ייבוש משמשים לקביעת תכולת הלחות של חומרים, כגון פלסטיק, טקסטיל ועץ, כדי להבטיח שהם עומדים בתקני איכות ספציפיים.

עיבוד מזון: תנורי ייבוש משמשים בתעשיית המזון כדי להסיר לחות ממוצרי מזון, כגון פירות, ירקות ודגנים, כדי להאריך את חיי המדף שלהם ולשפר את איכותם.

מחקר פרמצבטי: תנורי ייבוש משמשים בתעשיית התרופות לייבוש חומרים רגישים לחום, כגון חומרים פעילים וחומרי עזר, ולהסרת ממסים מדגימות.

ניתוח סביבתי: תנורי ייבוש משמשים בבדיקות סביבתיות כדי להסיר לחות מדגימות אדמה, מים ואוויר, מה שמאפשר ניתוח טוב יותר של הרכבם ותכונותיהם.

גורמים שיש לקחת בעת ​​בחירת תנור ייבוש במעבדה

ראשית נבדוק מהי טמפרטורת הייבוש המתאימה כדי לא לפגוע בדוגמאות אותם נרצה לייבש. לאחר מכן נחשב את כמות הנוזלים הכוללת בכל הדוגמאות שאותם נרצה לייבש בו זמנית ובהתאם נדע לבחור את נפח התנור ומספר המדפים בתוך התא הפנימי של תנור הייבוש.

תנורי ייבוש למעבדות פופולאריים מתוכננים לעבודה בטמפרטורה של החל מ+5 מטמפרטורת החד ועד כ 250 מעלות צלזיוס כאשר ברוב המקרים כאשר מדובר בייבוש של מים הטמפ' נקבעת ל -105 מעלות צלזיוס. לכן חשוב לבדוק:

טווח טמפרטורות: טווח הטמפרטורה של התנור צריך להיות תואם ליישום המיועד.

קיבולת: התנור צריך להיות גדול מספיק כדי להכיל את גודל הדגימה והמספר הנדרשים עבור היישום המיועד.

אוורור: על התנור להיות מאוורר, מתאים כדי להסיר חומרים נדיפים שעלולים להשתחרר במהלך תהליך הייבוש.

אין מוצרים בסל ההצעות.

דילוג לתוכן